fbpx

Elkien. Samen thuis geven.

Elkien is met bijna 19.000 sociale huurwoningen een van de grootste woningcorporaties in Friesland. Al jaren zet de organisatie zich in voor betaalbare, duurzame en kwalitatief goede woningen in leefbare buurten en wijken. De missie van Elkien reikt verder dan alleen huisvesting; het merk wil een thuis bieden aan huidige en toekomstige generaties. Aan Dizain de uitdaging: deze ambitie vertalen naar een aansprekende visuele identiteit.

In nauwe samenwerking met Elkien doken we in de kern van hun missie. ‘Samen thuis geven’ werd het centrale communicatiethema, waaraan we twee pijlers toevoegden: ‘Een thuis is meer dan een huis’ en ‘Bouwen aan een betere wereld’. Deze pijlers vertaalden we naar een creatief concept waarvan fotolijstjes de kern zijn. Want wanneer voelt een huis écht als een thuis? Dat is wanneer je je eigen foto’s een plekje geeft! Op deze manier laten we zien dat het gaat om de mensen die in de huizen en buurten van Elkien wonen. Om hun verhalen en ervaringen.

Het logo gaven we een subtiele, maar betekenisvolle transformatie. We namen afscheid van de gepixelde huisjes, boompjes en beestjes uit de oude huisstijl. In plaats daarvan introduceerden we een menselijk element. De nieuwe pay-off ‘samen thuis geven’ plaatsen we daarbij altijd in de nabijheid van het logo om de essentie van Elkien te benadrukken.

We vertaalden ‘samen thuis geven’ naar alle communicatie-uitingen: van briefpapier tot website en van klusbus tot bouwbord. Het resultaat is een mensgerichte visuele identiteit die uitnodigt tot het vertellen van verhalen, betrokkenheid stimuleert en de rol van de corporatie onderstreept in het bouwen aan sterke, duurzame gemeenschappen.

Merkstrategie. Rebranding. Visuele Identiteit. Campagne. Webdesign.