fbpx

Hanze. Challenge accepted.

Sinds begin 2024 gaat ‘Hanzehogeschool Groningen’ kort maar krachtig verder als ‘Hanze’. Een naam die past bij de herpositionering van het merk: van een traditioneel onderwijsinstituut naar een dynamische kennisinstelling. Om de naamswijziging én de herpositionering kracht bij te zetten ontwikkelden wij de campagne ‘Challenge accepted’.

In de campagne stonden twee thema’s centraal: de Hanze is er voor iedereen die wil leren en van betekenis wil zijn. Én de Hanze wil samen met de regio de grote uitdagingen van onze tijd aangaan en bouwen aan een leefbare wereld en een duurzame toekomst.

De campagne startte met een serie in het oog springende abri’s. Impactvolle beelden rondom thema’s als landbouw, klimaat en persoonlijke ontwikkeling, gecombineerd met de door ons ontwikkelde slogan ‘Challenge accepted’, zetten voorbijgangers aan het denken. Online lieten we zien hoe de Hanze deze uitdagingen aangaat. Ook inspireerden we mensen om zich in te schrijven voor het Impact Magazine, waarin de leergemeenschap van de Hanze laat zien hoe ze positieve verandering teweegbrengt. Op de campus en online riepen we mensen op om met de Hanze samen te werken aan persoonlijke ontwikkeling en oplossingen voor urgente, regionale vraagstukken. We gaven de campagne hiermee een gelaagd karakter, van prikkelende bewustwording tot concrete actie.

De campagne benadrukt de daadkracht van Noord-Nederland: een sterk mkb, innovatieve start-ups en een robuust kennisnetwerk. De Hanze vervult hierin een verbindende rol, ondersteunt baanbrekende initiatieven en stimuleert positieve verandering. De boodschap is duidelijk: de Hanze is er voor iedereen die wil leren, zich wil ontwikkelen en van blijvende betekenis wil zijn voor de wereld om zich heen.

Resultaten

  • Meer dan 18 miljoen impressies
  • Ruim een miljoen Noordelingen bereikt
  • Bijna 1 miljoen uitgekeken video’s
  • Veel aandacht in regionale media

Meer weten over de naamswijziging en de modernisering van de visuele identiteit van de Hanze? Bekijk onze case Hanzehogeschool is Hanze.

Merkstrategie. Rebranding. Campagne.