Wij zijn al jaren fan van Het Groninger Landschap. Deze stichting zet zich in om de unieke landschappen en waardevolle historische gebouwen in onze provincie te beschermen en te behouden voor toekomstige generaties. Met hulp van de velen vrijwilligers, Beschermers, Vrienden en donateurs zorgen zij met hart en ziel voor onze mooie provincie. Een inspanning die wel wat meer aandacht verdient!
Daar was Het Groninger Landschap het mee eens. Aan ons de vraag om een redesign van de website te maken die wij in 2016 al ontwierpen. In een web- en identiteitssessie scherpten wij de propositie aan en legden we de puzzelstukjes voor een nieuwe online uitstraling. Voor Het Groninger Landschap staan de merkwaarden ‘bezieling’, ‘dichtbij’ en ‘daadkrachtig’ centraal. Aan ons de taak om deze kern door middel van een inspirerende website naar de oppervlakte te brengen. Een grote wens vanuit Het Groninger Landschap: meer ruimte voor beeldmateriaal en aandacht voor de diverse landschappen.
Zo ontwierpen wij een website waarbij de natuur je direct verwelkomt. Met een corporate film en mooie landschapsfoto’s ga je gelijk op verkenning in onze provincie. De nieuwe kaartweergave op basis van de zeven deelgebieden laat de bezoeker gelijk kennis maken met alles wat Groningen te bieden heeft. Hier filter je gemakkelijk door de vele monumenten, bezoekerscentra, evenementen en het erfgoed wat bij jou in de buurt te vinden is. De interactieve landschappen inspireren je bij iedere klik om de natuur on- en offline te ontdekken. Door de focus op het visuele en het verhalende te leggen, wordt de bezoeker geprikkeld en geënthousiasmeerd om zelf op pad te gaan. Het Groninger landschap is altijd dichtbij!
Door een mooie samenwerking met Nordique is ons webdesign op een prachtige manier tot leven gekomen. Een waanzinnige opdracht waar we met veel plezier op terug kijken.
Merkstrategie. Identiteit. Positionering. Visual Identity. Webdesign. Corporate video.