fbpx

Iduna. Poppoadium Drachten.

Al sinds de jaren ’80 is Iduna een begrip in Drachten en verre omstreken. Het Friese poppodium is niet meer weg te denken uit de noordelijke pop-, rock- en metalscene. Dit cultureel centrum biedt een podium voor uiteenlopende acts en genres, verbindt mensen met popcultuur én met elkaar en ondersteunt beginnende artiesten. Oftewel: een toffe, inspirerende plek die bruist van de creativiteit en bezieling.

Tijd om dat door te vertalen in een nieuwe visuele identiteit en bijpassend webdesign! Tijdens de brandforcesessie brachten we de merkidentiteit in kaart. Iduna’s merkwaarden ‘passie’, ‘avontuur’ en ‘selfmade’, werden de rode draad voor de nieuwe visuele identiteit. Qua kleur kozen we samen voor het energieke en vrolijke geel om het geluk en plezier wat Iduna belichaamt ook naar buiten te brengen. Geel is ook de kleur van Drachten: een ode aan de stamplaats van het poppodium.

Daarnaast ontwierpen we een uniek en herkenbaar lettertype met een knipoog naar het rebelse verleden van Iduna. Een ‘shout out’ waarmee Iduna letterlijk en figuurlijk van de daken kan schreeuwen. De ‘A’ werd net zo dynamisch, eigenwijs en avontuurlijk als het poppodium zelf. Bovendien brachten we de ‘A’ terug waar ‘ie hoort. Iduna is een poppoadium: de Friese benaming van het woord. Deze Friese tint is nu in alle middelen en signing terug te zien. Zelfs de nieuwe website kun je in het Fries lezen.

Een bijzonder leuke opdracht! Onze Friese vormgever Sjoerd, die vroeger vaak zelf bij Iduna te vinden was, kon hier helemaal zijn ei in kwijt. Met een nieuwe visuele identiteit, stralende website en toffe uitingen doorgevoerd in het hele pand is Iduna omgetoverd tot het authentieke en inspirerende poppodium wat het altijd al was. Neem een kijkje, offline of online: www.iduna.nl

Merkstrategie. Brandforcesessie. Identiteit. Positionering. Huisstijl. Brand Identity. Visual Identity. Webdesign.