In de provincie Groningen was het CBK jarenlang een begrip bij de kunstliefhebbers. Het Centrum voor Beeldende Kunst maakte onderdeel uit van de Gemeente Groningen. In 2021 ging de organisatie zelfstandig verder. Dat was de aanleiding voor dit fijne identiteitstraject.
In meerdere Brandforce sessies stelden onze strategen samen met de klant de gewenste identiteit en positionering van de nieuwe organisatie vast. De eerste uitdaging was vervolgens het bedenken van de nieuwe merknaam: Kunstpunt Groningen. Deze naam werd gekozen omdat dit merk hét knooppunt voor beeldende kunst in Groningen is.
Art is a mirror. Dat is onze inspiratie geweest voor de nieuwe visual identity. Een punt komt vaak aan het einde van een zin. Maar Kunst. is het startpunt voor de beeldende kunst in Groningen. Het is het begin. Een logo dat uitdaagt om anders te kijken. Prikkelt. Punt.
We vertaalden dit concept naar verschillende offline en online uitingen, het pand, het interieur en ontwikkelden de introductiecampagne.
Merkstrategie. Identiteit. Positionering. Naamcreatie. Logo. Huisstijl. Brand identity. Visual identity. Webdesign. Motion design. Campagne.