fbpx

Samen de zon met Solarfields

We schreven al eens: “Voor steeds meer merken lijkt de keuze: kies ik voor een reclamebureau of een online partner? Oftewel: kies ik voor branding of voor digital marketing? Goed nieuws: je hoeft niet te kiezen”. Bij Solarfields kregen we de kans om branding met digital marketing te verbinden. Precies volgens onze visie. Zo creëerden we een unieke positionering in het landschap van zonnepark-aanbieders én verzamelden we leads.

Bekijk nu de case in 10 plaatjes of lees na de afbeeldingen het hele verhaal.

‘Solarfields wil de wereld verbeteren met duurzame energie’

Solarfields is in Nederland marktleider op het gebied van zonneparken. Grote zonnepanelen-projecten die je bijvoorbeeld langs snelwegen ziet liggen of op het dak van een manege. Op het moment dat Solarfields ons uitdaagde voor een pitch waren ze bottom of the funnel gedreven. Alle acties waren er op gericht om prospects om te zetten in leads. Het merk, en daarmee de branding, stond nog niet centraal in de communicatie.

Op zoek naar de zon

Terug naar de tekentafel en op zoek naar de kern van het merk. Solarfields communiceerde, net als de concurrenten, vooral vanuit producten en voordelen. De ‘why’ was vastgelegd maar deze kreeg intern en extern nog geen (merk)lading. We ontwikkelden een nieuwe propositie. Passend bij de essentie van het merk, de kernwaarden en zeer onderscheidend in de markt: Samen de Zon.

Solarfields staat voor samen: samen met de grond- of dakeigenaar gaan we een langjarige verbintenis aan. We staan ook voor ‘samen’ met omwonenden: we luisteren naar hun wensen en ze kunnen vaak mee-investeren. Samen is ook oog hebben voor elkaars belangen en elkaar daarin de ruimte geven. Want wanneer Solarfields altijd haar eigen belang voorop zou stellen, dan bouw je geen duurzame, langjarige relatie met elkaar op ‘in de zon’.

Samen kwamen we tot de conclusie dat solarfields.nl technisch goed was ingericht, maar geen ruimte gaf aan fasering (see-think-do-care) en aan de invulling van de merkidentiteit. De visual identity, gloednieuwe content en de vernieuwde propositie werden doorgevoerd samen met de webbouwers van Nordique en de SEO specialisten van Onder.nl.

Van branding naar de funnel.

Tijd om het merk Solarfields te verbinden aan de online (conversie) campagnes. Dat deden we samen met onze online-partner Rocket Digital. De campagnes werden ingezet op twee specifieke doelgroepen: grond- en dakbezitters.

Twee doelgroepen met andere wensen, verwachtingen en uitdagingen. Dat vraagt om twee inhoudelijk verschillende campagnes. Door een combinatie van YouTube pre rolls, online bannering, social advertising, SEA en SEO vergrootten we het bereik in Nederland.

We vertelden het verhaal van Solarfields door middel van webinars, ervaringsverhalen, video’s, FAQ’s en whitepapers passend bij de uiteenlopende doelgroepen. Zo creëerden we in de verschillende fasen verkeer naar de nieuw ingerichte website. Daar werden bezoekers verleid om de volgende stappen in de funnel te nemen en te converteren van prospect naar lead.

Met zoveel verschillende partijen samenwerken aan een duurzaam doel: dat geeft energie!
Volgende case Naar het overzicht

Blijf op de hoogte

Gefeliciteerd! Je bent onderaan de pagina. Dat betekent dat je wel heel graag wilt weten wat wij doen. Meld je aan voor onze nieuwsbrief en mis niets.

    Met het versturen geef je ons toestemming om je gegevens te verwerken, zoals omschreven in onze privacyverklaring.

    Voor je weggaat…

    Je hebt nu andere dingen te doen. We get it. Meer lezen over Dizain wanneer jou dat uitkomt? Meld je aan voor onze nieuwsbrief met cases, blogs en meer.

      Met het versturen geef je ons toestemming om je gegevens te verwerken, zoals omschreven in onze privacyverklaring.