Geen gewone website, maar een online superstore
The making of: Hamilton Bright online superstore
Als je mensen aan merken verbindt. Als je de beste klantervaringen creëert voor de grootste merken ter wereld. En als je staat voor energie, passie en dynamiek. Dan heb je geen website nodig. Maar een online superstore. Voor full service field marketingbureau Hamilton Bright ontwikkelden we een nieuwe identiteit en een nieuwe website-turned-superstore waarbij het merk Hamilton Bright van het beeldscherm spat. In deze making of zie je hoe we dat deden.
Klantervaring is king
Bij Hamilton Bright weten ze als geen ander hoe belangrijk een goede klantervaring is. Als onderdeel van de wereldwijde organisatie Advantage Smollen is Hamilton Bright uitgegroeid tot dé marktleider in de field marketing. Met promoties, supermarktacties en merchandising bij evenementen, creëert Hamilton Bright bijzondere contactmomenten die mensen aan merken verbinden.
De basis: een stevig merkmanifest
Voordat we de website aanpakten, scherpten we eerst de identiteit van Hamilton Bright aan. Een merkidentiteitssessie leidde tot een merkmanifest, en die leidde weer tot een nieuwe visuele identiteit. De pay-off ‘Connect hearts to brands’ maakt in één zin duidelijk wat Hamilton Bright doet: mensen aan merken verbinden. Hamilton Bright gelooft in de kracht van echt menselijk contact. Want verkopen is vakwerk en vakwerk is mensenwerk. Hoog tijd om dit mensenwerk ook digitaal sterk neer te zetten.
Ons idee: een online shopping mall
De visuele identiteit vormde een stevig fundament voor de volgende fase van de opdracht: de website. Ons uitgangspunt: een website die in één oogopslag laat zien welke diensten Hamilton Bright aanbiedt. Met haar diverse aanbod aan diensten is Hamilton Bright eigenlijk een winkel, of zelfs ‘mall’, waar je als klant door de diensten ‘neust’ om te vinden wat jij nodig hebt. Dat zette ons aan het denken… Wat als we dit idee van een shopping mall vertalen naar een online platform?
De basis leggen
In plaats van een standaard landingspagina kwamen wij met het idee om een shopping mall na te bouwen waar je als bezoeker door heen kan ‘wandelen’ en klikken. Een interactieve 3D-wereld waar je van winkel naar winkel loopt en zo kennismaakt met het brede dienstenaanbod van Hamilton Bright. Onze UX/UI-designer Gealt zette deze ideeën om in schetsen en creëerde hiermee de wireframes van de website. Dit zijn een soort blauwdrukken van de website, zonder vormgeving. Hier wordt de user-flow uitgestippeld, de navigatie opgemaakt en de structuur van de webpagina’s ingericht. De fundering van de superstore werd zo vakkundig gelegd.
3D visualisaties brengen superstore tot leven
Voor de realisatie van het online winkelcentrum stond ons een uitdaging te wachten. Want hoe creëer je een (online) shopping mall die helemaal niet bestaat? We besloten gebruik te maken van 3D-visualisaties en schakelden De Beeldenfabriek in, een gerenommeerd creatief bureau dat gespecialiseerd is in 3D-animatie en -visualisatie. Op basis van door ons samengestelde bouwtekeningen gingen zij aan de slag met de look & feel van de superstore. Samen met Hamilton Bright en De Beeldenfabriek besloten we dat het winkelcentrum groots moest worden, maar toch toegankelijk moest blijven. We kozen voor een Europese uitstraling met veel hout, groen en raamwerk om een licht en open karakter mee te geven.