Huisstijl Veiligheidsregio Groningen
Krachtige identiteit met vertrouwen
Een visuele identiteit die eigen kracht en vertrouwen uitstraalt, maar ook laat zien dat verbinding en samenwerking nodig zijn om goed voorbereid te zijn op noodsituaties. Dat was in een notendop onze briefing voor de huisstijl van Veiligheidsregio Groningen.
De taak van Veiligheidsregio Groningen is om in de provincie noodsituaties te voorkomen en te bestrijden. En als zich een noodsituatie voordoet de aanpak ervan zo goed mogelijk te coördineren. Dizain ontwikkelde de huisstijl voor de Veiligheidsregio en ondersteunde de organisatie bij het formuleren van de identiteit, de positionering en de waarden van waaruit de organisatie handelt (samen alert en daadkrachtig).
“De V in het logo komt uit een driehoek: een vorm die staat voor waarschuwen, maar ook voor richting geven.”
Huisstijl veiligheidsregio: een V met vele betekenissen
Op basis hiervan ontwikkelden wij een krachtige huisstijl die vertrouwen uitstraalt en ook goed zichtbaar is in het geval van noodsituaties: ‘er gaat niks boven Groningen, behalve veiligheid’. In het logo hebben we de V geabstraheerd tot een driehoek: een vorm die staat voor waarschuwen, maar ook voor richting geven en informeren. Een V dus met vele betekenissen: verbinden, vertrouwen, voorzorg, vindingrijkheid en bovenal: veiligheid.
De toepassing van fluor versterkt de krachtige uitstraling en de zichtbaarheid in noodsituaties; het lijnenspel versterkt de familieband met brandweer, politie en andere hulpdiensten.
Verder praten over logo’s en huisstijlen? Benieuwd hoe we jouw merk kunnen versterken? Bekijk onze producten of neem direct contact op!
Blijf op de hoogte
Gefeliciteerd! Je bent onderaan de pagina. Dat betekent dat je wel heel graag wilt weten wat wij doen. Meld je aan voor onze nieuwsbrief en mis niets.