Zwemcentrum De Welle. Dive into life.

Zwemcentrum De Welle is dé plek voor waterliefhebbers. Van jong tot oud, van recreanten tot topsporters – iedereen is hier welkom. Met een Olympisch 50-meter wedstrijdbad, activiteitenbad, golfslagbad en spray-park biedt De Welle alles wat bewegen in het water bijzonder maakt. Plezier, gezondheid, leren en presteren komen hier samen.

In een sector waar traditie vaak de norm is, kijkt De Welle vooruit. Niet alleen door vernieuwende faciliteiten, maar ook door bezoekers écht te zien. De Welle is meer dan een zwembad – het is een plek die in beweging zet. Of je nu komt om te leren zwemmen, om te trainen of gewoon voor een dagje waterpret. Hier begint met elke sprong in het water een nieuw verhaal.

We ontwikkelden een nieuwe merkidentiteit die de essentie van het zwemcentrum weerspiegelt. We doken dieper in het DNA van het merk en formuleerden de kernwaarden: sportief, betrokken en daadkrachtig​. De Welle staat niet alleen voor sport en ontspanning, maar ook voor verbinding. Bij De Welle weten ze wie er binnenstapt, word je gezien. En, het is een plek waar gezinnen en vrienden samenkomen om waardevolle momenten te creëren.

De nieuwe merkidentiteit komt tot leven in de nieuwe visuele identiteit. Het nieuwe logo vangt met de vloeiende lijnen de beweging van het water. Het belichaamt de rimpelingen die het zwembad in de regio veroorzaakt – klein beginnen, steeds groter worden, met een blijvende impact. Dit concept loopt door in een flexibele huisstijl. De heldere kleuren en grafische elementen versterken de herkenbaarheid en zorgen voor een levendige uitstraling, zowel online als in de fysieke omgeving.

We vertaalden de nieuwe identiteit naar een campagne met als doel naamsbekendheid in de regio te verhogen en na de opening van het zwembad zoveel mogelijk bezoekers te trekken. Met storytelling brachten we de impact van De Welle verder tot leven – van social content en een vernieuwde website tot reclame-uitingen zoals outdoor visuals.

We laten zien wat De Welle betekent: een plek waar sport, plezier en ontspanning samenkomen. De Welle is klaar voor de toekomst – een plek waar met elke duik een nieuw avontuur begint. Dive into life.

Merkstrategie. Identiteit. Positionering. Logo. Huisstijl. Brand identity. Visual identity. Campagne.